26 januari 2012

Angående Nestlé

Efter gårdagens inlägg om Nestlé fick jag upplysande kommentarer om företaget av två läsare och efter att själv kollar upp saken känner jag att jag inte riktigt kan göra sådan reklam för ett företag som gör reklam för bröstmjölksersättning.

Jag har därför mailat Buzzador att jag vill dra mig ur kampanjen, vill ni läsa mer om Nestlé-bojkotten finns info HÄR och HÄR. Jag kommer även att ta bort inlägget från igår, ifall någon funderar.

Själv så kommer jag att i storsta möjliga mån inte handla produkter som producerats av Nestlé och dess dotterbolag t.ex. Zoegas kaffe och After Eight Choklad.

Tack för informationen tjejer!

5 kommentarer:

Anna N sa...

Grymt bra Anna!!!! Hejja Hejja!!

Sandra och Lovis sa...

Ja, ingen kan göra allt, men alla kan göra något! ;)
Nestlé har väl flera hundratals (tusentals?) dotterbolag, så att bojkotta dem alla är väl ingen idé, men kan man välja andra märken i första hand så kan det ju vara bättre (eller mindre dåligft iaf =))

Jenny sa...

Nämen..jag som alldeles just accepterat deras barngröt som ett alternativ..men då får man väl ta sitt ansvar och fortsätta vara lite anti-nesles produkter..

Anna sa...

sandra: Nej, att bojkotta alla känns som ett livsprojekt men att inte köpa deras "storasäljare" är ju alltid något :)

Kajsa sa...

Vad roligt att se att det finns folk som gör nått! Heja heja alla mammor och pappor!!!