17 januari 2013

Mobilbloggar: laktosfritt

Alice har varit "magsjuk". Inte någon vanlig magsjuka utan ungen har varit pigg som vanligt.
Vi var snabba med att utesluta alla mjölkprodukter och allt gluten från hennes kost för att skona hennes mage. Istället köpte jag hen laktosfri mjölk som dock mest blev stående.

För att den inte skulle bli dålig så använde även jag den till min frukostgröt och till mitt kaffe, och vet ni!

min-mage-mår-såå-bra-nu!!!

Ingen uppblåsthet, minskade gaser och en lugn och harmonisk mage.

Laktosfritt är visst ett vinnande koncept för mig, better stay in this track!


Vi tog bilen till landet idag. Det är skönt att komma bort en sväng och byta miljö, andas frisk luft och äta god och vällagad mat.
Tråkigt nog har vår lilla resa ett sorgligt syfte, att ta farväl av en mycket fin, varm och fantastiskt rolig gammal man.
Han kommet att fattas oss, enormt.

Sköt om er där hemma i stugorna och glöm inte...


Inga kommentarer: