25 mars 2012

Belgiska våfflor & Odd Molly

Vilken fin söndag vi haft idag har ute i förorten! Dagen har spenderats hemma hos bästa familjen Sköld där vi varit ute och grillat korv och gräddat Belgiska våfflor. Jag kan verkligen rekommendera de belgiska våfflorna, såå himla goda med lite vaniljglass och banan på!

Barnen sover gott sen ett tag tillbaka och jag ska kura upp i soffan med en kopp thé och spana in lite vårkläder. Min garderob är full av dåliga inköp som jag gjorde efter att Alice föddes. Jag har haft väldigt svårt att hitta mig själv rent klädmässigt efter mina graviditeter eftersom alla kläder måste vara amningsvänliga ett tag (i mitt fall 8 månader), och då har man ju lite begränsat utbud.
Så ikväll ska jag spana in vårens och sommarens trender och hitta mina favoriter.

En godbit som jag lagt ögonen på är denna underbara Timeout Wrap Cardigan i Vintage White från Odd Molly som ska få flytta hem till mig så fort som ekonomin tillåter


Hoppas ni har haft en fin helg, imorgon väntar en veckas hårt slit för att få bukt med de sista kilona och att hålla kosten på rätt spår. Hur svårt ska det egentligen vara?

Kram



1 kommentar:

Jennie och Norah sa...

Men Belgiska våfflor lät inte dumt det heller ;) Självklart har vi undantag, men söndagar känns så sköna att göra en massa nytta på dagen för att slappa tillsammans i soffan på kvällen :)

Norah är en riktig linslus. För det mesta. Ibland får man muta ;)

LYCKOS DIG!
Jag ska som sagt söka in som sjuksköterska när jag varit mammaledig. Sen är tanken att söka vidare mot Barnmorska. Åh vad jag önskar att jag vore i din sits!
Visst är det 1 år du måste jobba däremellan? Vet du om det är högt intag till barnmorska?
Hursomhelst: Lycka till bruden! =)
Kramar