13 mars 2012

Snuva

Förkylning efter förkylning avlöser varandra hos oss just nu. Min näsa är öm och röd efter flitigt snytande de senaste dagarna, men den som är värst drabbad är nog lilla Alice som dras med en envis hosta och rinnande näsa. Imorgon har vi tid hos vår husläkare då hon har rosslat lite för mycket lite för länge. Vi vill bara föskäkra oss att lungorna är OK och hoppas att dessa envisa virus försvinner snart.

Kvällen är lugn, båda sessorna sover sött. S tittar på hockey och jag surfar runt samtidigt som jag dricker hett grönt thé för att kurera mig. Försöker njuta av min sista tid som mammaledig, den 2 april börjar jag om att jobba. Med blandade känslor förståss. Smygstartar med ett nattmöte på torsdag kväll, jag måste lägga in min semester. Eftersom vi inte har barnomsorg till Alice under sommaren hoppas jag att det blir som jag vill, annars får vi lägga nytt pussel med våra tider.

På torsdag ska jag äntligen söka in på vidareutbildning. Det kliar verkligen i hela mig, jag vill så gärna läsa nu. Jag känner mig otroligt peppad vilket säkert beror på att det är just det jag vill arbeta med resten av mitt liv, det känns som om jag är gjord just för det arbetet. Så på torsdag smäller det, bara att hoppas, hålla tummarna och vänta.

Nu blir det ännu en kopp thé och lite mys i soffan, fin kväll!

 

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad roligt att du ska läsa vidare, till vad blir det?

Hoppas det går bra hos läkaren och att ni blir friska allihopa nu!
Här hemma hos oss snörvlas det för fullt oxå..


KRAAAM!

Jennie sa...

Jo, det låter så knäppt när Ante ett par gånger kallat mig för mamma. Då har han blivit uppläxad! =) Att kalla Ante för pappa finns inte på kartan! Hur knäppt låter inte ens det?

Åh, vad ska du plugga vidare till?
Vad spännande, lycka till vad det än må vara och trevlig helg! Kram!