8 mars 2012

Den lilla skatten

Vår lilla skatt är sjuk igen, mest troligt en släng av det Felicia hade förra veckan så nu badar vi återigen i ett hav av snorpapper. Ännu en av tjusningarna med att ha barn på förskola ;)

På tal om förskola så blir det ingen inskolning för Alice nu, det får vänta till hösten och ingen är väl gladare än jag då jag innerst inne inte tycker att hon är redo för förskolan ännu, min lilla bebis.
Jag kommer att gå ner lite i tid nu när jag går tillbaka till mitt jobb så vi slipper förlita oss på barnvakter då det nästan alltid kommer att vara någon hemma med barnen. Det känns riktigt skönt att kunna erbjuda barnen ett långt sommarlov.

Om en stund ska jag krypa upp i soffan under ett täcke och kika på en av mina favoritserier Revenge som går på 3an. Vi har en inspelningsbar box som verkligen är super när man inte hinner kika på tvn så ofta.

Imorgon vankas invägning och mätning och jag hoppas, hoppas verkligen att det hänt något denna vecka då det tyvärr stått still ett tag. Motivationen får sig verkligen en törn när siffrorna står kvar på samma trots noggranhet och tugnt slit.

Inga kommentarer: