1 mars 2012

Att sätta upp mål

När man står framför en utmaning som känns smått överväldigande är det otroligt viktigt att sätta upp personliga mål.
Först sätter man upp ett huvudmål t.ex. springa 1 mil under en timme, gå ner 15 kg o.s.v. Sedan måste man sätta upp några delmål under vägen så att huvudmålet inte blir ouppnåeligt, och det är just detta jag funderar över just nu.

När jag startade med PT online hos Olga var mitt mål att gå ner de kilon som etsat sig fast efter graviditeten och slutligen hamna på min inskrivningsvikt igen, vilket också är min personliga trivselvikt.
Efter två månader har jag bara bara 3 ynka kilo kvar men dessa sitter som berget hur mycket jag än försöker och då slog det mig, att detta kanske är min nya trivselvikt då jag faktiskt lyckats bygga en hel del muskler sedan sommaren 2010. Sedan ska jag inte sticka under stolen med att heltids nattjobb och otroligt oregelbundna måltider säkert gjort sitt till att bidra till min dåvarande vikt (jag gick ner 6kg när jag började jobba natt).

Så nu sitter jag här och måste sätta upp nya mål och delmål, och det kräver en hel del funderingar.

Och när man når sina mål måste man sjsälvklart belöna sig själv! Mina belöningar efter 3 månader med PT online kommer att bli en härlig helkroppsmassage och dessa två godingar från Creative Lounge, halsband från Icon Design och armband från Lite Kalabalik.















Snart kommer bästa Sandra hit så jag får bolla lite idéer med henne. Hon är just nu uppe i sin egen viktresa och är otroligt duktig! Kika in hos henne här och peppa henne lite, för hon är grym!

Kom ihåg att göra just idag till Din dag!



Inga kommentarer: