5 februari 2012

Kalasplaner!

Vilken söndag detta blev. Jag hade storslagna planer på att motionera och andas frisk luft större delen av dagen men tji fick jag. Inatt kl 04 började Storan att kräkas och ja...det blev ändrade planer helt enkelt. Men att ha gjort bort storstädning, tvätt och renbäddade sängar känns iallafall väldigt skönt när en ny vecka drar igång.

Just nu har jag fullt upp med att planera det kommande 1-års kalaset som närmar sig med stormsteg! Vi ställer till med ett rejält kalas för våra vänner så att vi slipper ha små firanden utspritt över flera dagar istället.

Storan har redan önskar en grön tårta med en "rosa" på och jag har ett enormt sug efter smörgåstårta så vi har iallafall två saker bestämda. Jag tror också att minisemlor och cakepops kommer att passa barnen alldeles utmärkt.
Men mest är jag är nog sugen på att baka dessa små godbitar från systrarna Eisenmans bok; Sommarens Söta

Minibiskvier med citronsmörkräm och vit choklad
Receptet och bilden hittar ni HÄR


Nu ska jag bara fylla i min kostdagbok innan jag hoppar isäng, hoppas ni har haft en fin helg!

Inga kommentarer: